لعن الله علی قوم الظالمین
پایگاه مجازی دانشجویان افغانستانی

  نسل‌کشی و تصفیه قومی مسلمانان در میانمار، در حالی هر روز ابعاد گسترده‌تری به خود می‌گیرد که جامعه جهانی در این زمینه سکوت کرده است. میزان خشونت‌ها و شکنجه‌های اعمال شده علیه مسلمانان این کشور به اندازه‌ای بسیار است که می‌توان آن را بسیار کم سابقه در تاریخ جهان خواند. 

به گزارش «تابناک»، در چند روز گذشته، خبر کشتار گسترده جمعیت‌های مسلمان کشور میانمار، در میان برخی رسانه‌های جهان بازتاب پیدا کرده؛ اما هنوز با موضعی مشخص از سوی دولت‌ها، به ویژه دولت‌های اسلامی روبه‌رو نشده است. 

هزاران نفر از مردم مسلمان میانمار، در حالی از سوی بوداییان افراطی مورد حمله قرار گرفته، کشته شده و سوزانده می‌شوند که در بیشتر موارد، نیروهای نظامی و امنیتی تنها در نقش ناظر، این جنایت‌ها را می‌بینند و برای آنان کاری نمی‌کنند!

اما قضیه تنها به اینجا محدود نمی‌شود، زیرا دولت میانمار نه تنها برای جلوگیری از این جنایت‌ها کاری انجام نداده، بلکه به گونه‌ای از آن حمایت نیز کرده است. در همین راستا، «تین سین»، رئیس جمهور این کشور اعلام کرده، مسلمانان باید از میانمار بروند و یا به اردوگاه‌های آوارگان سازمان ملل منتقل شوند. 

در این باره باید گفت، هرچند کشتار مسلمانان در این کشور جنوب شرقی آسیا به تازگی گسترش یافته، تبعیض‌ها علیه آنان سابقه‌ای طولانی دارد. مسلمانان این کشور که عمدتاً در منطقه «آراکان» زندگی می‌کنند، از سال ۱۹۸۲ حتی از داشتن حقوق شهروندی نیز محروم بوده‌اند.

به این ترتیب، در میانه سکوت و انفعال جامعه جهانی، دولت میانمار نیز از حرکات جدید گروه‌های افراطی بودایی استقبال کرده و در حالی که این گروه‌ها تاکنون بیش از بیست روستا و ۱۶۰۰ منزل را ویران کرده و هزاران نفر را کشته و یا زنده زنده سوزانده‌اند، دولت این کشور هیچ کاری در راستای جلوگیری از آنها انجام نداده است. 

گفتنی است، دولت این کشور پیش از این دستور داده بود، مسلمانان حق ندارند مساجد جدید بسازند و یا مساجد قدیمی خود را بازسازی کنند و با استناد به همین قانون، نزدیک به ۷۲ مسجد توسط دولت ویران شد. همین امر، جرقه حرکات گروه‌های افراطی را زد که از فوریه سال گذشته میلادی تاکنون به خشونت علیه مسلمانان و کشتار آنان ادامه می‌دهند. 

اما جالب توجه‌ترین نکته در این میان، سکوت گروه‌های به اصطلاح حقوق بشری و نیز دولت‌های غربی از یک سو و برخی کشورهای مسلمان مدعی از سوی دیگر است. 

لازم به یادآوری است که میانمار،‌‌ همان کشوری است که سال‌ها به دلیل حبس یک رهبر دمکراسی خواه به نام «آنگ سان سوچی» تحت تحریم‌های آمریکا و اروپا بود، حال آن که اکنون که وی از حبس آزاد و وارد فعالیت‌های سیاسی شده، نه تنها غرب، بلکه خود وی نیز هیچ گونه موضع‌گیری در قبال کشته شدن صد‌ها نفر انسان بی گناه نکرده‌اند.

به هر روی، حتی فارغ از دین و‌نژاد و مذهب و قومیت، آنچه مهم است اینکه صد‌ها انسان در گوشه‌ای از دنیا به وحشیانه‌ترین شکل ممکن در حال کشته شدن هستند. حمایت از این افراد و تلاش برای تغییر وضعیت آن‌ها، نه تنها وظیفه‌ شرعی و اسلامی، بلکه وظیفه‌ای وجدانی و انسانی است.

 

در فیلم‌های زیر که توسط برخی گروه‌های اسلام گرا تدوین و منتشر شده است، عکس‌ها و فیلم‌هایی از به قتل رساندن و زنده زنده در آتش سوزانده شدن مسلمانان میانمار گردآوری شده است و هم‌چنین به وضعیت مسلمانان میانمار که طی سال‌ها به بنگلادش گریخته‌اند و علل آن پرداخته شده است.

گفتنی است تماشای این فیلم‌ها به دلیل خشونت زیاد، به افراد زیر ۱۸ سال و هم‌چنین بیماران قلبی توصیه نمی‌شود.

http://www.teribon.ir/?dl_id=329

 

http://www.teribon.ir/?dl_id=331

 





نظرات شما عزیزان:

مهاجر
ساعت12:03---28 تير 1391
اقا جان تو رو به پهلوی شکسته مادرت زودتر ظهور آخه تا کی منتظر بمونیم

محمد
ساعت12:02---28 تير 1391
خدا لعنتشون کنه حرامیان

سیدجواد
ساعت11:53---28 تير 1391
خاک بر سر من مسلمان، تو رو قرآن یه کاری کنید.
اون دنیا چه جوری سرم و بالا بگیرم بگم من مسلمانم و عاشق شهید شدن در راه امام حسین؟؟؟ ای وای برمن


هانیه
ساعت11:48---28 تير 1391
کجایند مدعیان حقوق بشر؟ کجایند خبرنگارات آزاده دنیا ؟ سخنگوی کاخ سیاه کجاست؟ آیا این فربانیان انسان نیستند؟

ناشناس
ساعت11:47---28 تير 1391
بابا از شدت ناراحتی دارم دیوانه میشم. اصلا این فیلم ها و تصاویری که دیدم را نمی توانم باور کنم. جا داره هر انسانی از این ناراحتی دق کنه و بمیره.
جدا از اینکه مسلمان هستند مگر انسان میتونه اینطور انسان های دیگر را زنده زنده تو آتش بندازه و نگاه کنه یا تکه تکه کنه!!! امروز برای اولین بار در زندگیم چنان از انسان بودنم شرمگین شدم که فقط خدا می داند.


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط سیدمحمدحسینی
آخرین مطالب